Vi erbjuder våra läsare högkvalitativ läsning i ett flertal mediaprodukter, skapade i avsikt att nå direkt till noga utvalda målgrupper. Sedan starten 1995 har medielandskapet förändrats avsevärt men HKM:s position som ledande inom sitt område, med kvalitativa mediealternativ för både läsare och annonsörer, består och är nu starkare än någonsin.
Läsaren är utgångspunkten för alla våra produkter. Vi gör tidningar, inte annonsblad. Kalla det framgångsrecept om du vill – för oss är det är självklarhet. Tar man läsarna på allvar så är möjligheten stor att läsarna tar produkten och dess annonsörer på samma allvar. Oberoende av vilka du ska nå har HKM en produkt för dig. Här är fyra av våra produktfamiljer:
Nöjesguiden startade 1982 i Malmö och var då Sveriges första annonsfinansierade tidning. Idag är tidningen med över en halv miljon läsare månatligen ett av Sveriges största livsstilsmagasin med inriktning på populärkultur. Nöjesguiden producerar också ett hundratal event om året i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Totally, ett engelskspråkigt nöjes- och livsstillsmagasin. Först ut var Totally Dublin på Irland, som nu har en oerhört stark position på sin marknad och är uppe i ett tresiffrigt antal utgåvor. Dess systerprodukt Totally Stockholm lanserades i november 2011.