Nöjesguiden köper Kingsize

posted in: Aktuellt | 0

Nöjesguiden lägger till Kingsize Magazine till sina titlar – och väcker liv i printutgåvan.

Från och med januari i år går Nöjesguiden in som huvudägare för Kingsize Magazine. I och med köpet återupplivas även den tryckta utgåvan av Kingsize. Fyra gånger per år kommer tidningen att ges ut, skriver Nöjesguiden i ett pressmeddelande.

Chefredaktör Tobias Carlsson och Matthias Sjödin som är marknadsansvarig följer med till den nya organisationen.

– Cirkeln är sluten, jag började min karriär på Nöjesguiden för snart 18 år sedan och startade sedan Kingsize. Att komma tillbaka med Kingsize till Nöjesguiden 14 år senare kommer bli riktigt kul. Det är både en nytändning och utmaning, där vi säkerligen kommer få goda synergieffekter på kort och lång sikt, kommenterar Matthias Sjödin.

I Nöjesguiden Media AB ingår i dag utöver Nöjesguiden titlarna Bästa Drycker, Totally Stockholm, Totally Gothenburg samt även Djungeltrumman. Nu läggs alltså också hiphopmagasinet Kingsize till.

Stefan Hallenius är vd för HKM media som är huvudägare av Nöjesguiden Media:

– Det känns som att vi hittar bra synergier med vår produktflora, säger han.

HKM Media Group driver även tidningar som Utmärkt, Handelsstaden och Nollnitton.